четвер, 28 лютого 2019 р.

Методична розробка уроку світової літератури"Стариган із крилами"

Тема: « Стариган із крилами» Органічне поєднання буденного і фантастичного"
 Мета: визначити тему твору, окреслити коло основних проблем;
 розкрити характери образів;
 допомогти учням зрозуміти мотиви поведінки персонажів, їхні характери;
 виховувати почуття милосердя, взаємодопомоги, тривоги за долю ближнього, доброти.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: текст твору, дидактичні матеріали, опорні конспекти, мультимедійна презентація, відео фрагмент твору.
 Епіграф.
Не бійся ворогів: найгірше — вони можуть тебе вбити.
 Не бійся друзів: найгірше — вони можуть тебе зрадити.
 Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують,
 та тільки з їх мовчазної згоди існують на землі зрадництво і вбивство.
Б. Ясенський
 Хід уроку
1. Організаційний момент.
 Перевірка кількості відсутніх учнів.
 2. Актуалізація знань та вмінь.
Перевірка домашнього завдання.
 2.1 Метод « Незакінчене речення»
 Учні, об’єднані у дві групи,отримують однаковий перелік незавершених речень за біографією Габріеля Гарсія Маркеса і почергово зачитують один одному.
 Завдання – правильно продовжити речення.
 1. Народився Габріель Гарсія Маркес…( 6 березня 1927, Аракатака )
2. Рідні та близькі називали його…( Габо )
3. У дитинстві його виховували… ( батьки матері )
4. Габрієль отримав стипендію і почав навчання … (у 12-річному віці )
 5. У 1946 році він вступив у Національний університет Колумбії на… (юридичний факультет) 6. Перше оповідання Гарсії Маркеса було опубліковане … (1947 року)
7. У 1951 р. вийшла повість … («Опале листя»)
 8. Наскрізна тема творчості…(самотність)
 9. Нобелівську премію з літератури Маркесу було присуджено… (1982 році)
10. «Тільки зараз я зрозумів, що всі вірші, які я написав, були присвячені Вам….( дружина Мерседес)
 2.2 Цікаві факти із життя та творчості Гарсія Маркеса.
 3.Оголошення теми та мети уроку.
3.1 Мотивація навчальної діяльності.
Заповнення таблиці на встановлення відповідностей за вже опрацьованими творами («Чума», «Портрет Доріана Грея», «Старий і море»)
Завдання № 1 На протязі уроку, узагальнивши всю одержану інформацію, сформувати концепцію твору «Стариган із крилами»,
 Завдання № 2 Підготувати відповідь на проблемне запитання: - Що, на вашу думку, знищує людей?
 4. Основна частина уроку.
 4.1 Проблема твору: боротьба за духовно багате життя. Це твір попередження, засторога: людство втрачає свою духовність.
 4.2 Тема твору: зображення моральної деградації людства, бездуховності на прикладі зустрічі людей з чудесним , яке вони не здатні були зрозуміти.
 4.3 Основні образи твору
 1.Небеса вічні і справедливі;
 2.Дощ, як очищення;
 3.Ангел, як совість;
 4.Родина Пелайо, як втілення прагматизму;
 5.Натовп, як жорстокість;
6. Сусіди, як егоїзм;
 7.Отець Гоназго, як владолюбство;
 8. Це селище, як модель людства.
 4.4 Словникова робота. В перекладі з грецької та єврейської мов означає «вісник», тобто той, хто несе божественну істину до людей.
 4.5 Робота з дидактичним матеріалом.
Побудова сенкану за темою «ангел»
 Сенкан
1іменник___Ангел 2прикметники________________________________________________________________________________________________________________________ 3дієслова______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 Словосполучення з 4 слів ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Синонім до теми____________________________________________________
 4.6 Перегляд відео фрагменту « Уривок з твору»
 4.7 Встановлення не відмінностей між нашим уявленням про ангела і тим образом, який поданий у творі. Формування припущень про можливі причини цих відмінностей. Робота із текстом оповідання. "…Одного дня хлопчик і ангел одночасно захворіли на вітряну віспу. Викликали лікаря. ...Найбільше лікаря здивували крила старого, які були такими природними в цьому організмі, що виникло логічне запитання: чому їх не мають інші люди?..."
 4.8 Встановлення міжпредметних зв’язків. Ліна Костенко « Крила»
 А й правда, крилатим ґрунту не треба.
Землі немає, то буде небо.
 Немає поля, то буде воля.
 Немає пари, то будуть хмари.
 В цьому, напевно, правда пташина...
 А як же людина? А що ж людина?
Живе на землі. Сама не літає.
А крила має. А крила має!
 Вони, ті крила, не з пуху - пір’я,
А з правди, чесноти і довір’я.
 У кого - з вірності у коханні.
У кого - з вічного поривання.
У кого - з щирості до роботи.
У кого - з щедрості на турботи.
 У кого - з пісні, або з надії,
 Або з поезії, або з мрії.
 Людина нібито не літає...
А крила має. А крила має!
 4.9 Порівняйте крила янгола і крила людини.
 5. Систематизація та узагальнення вивченого
5.1 Бесіда. – Чому, на вашу думку, ангел Маркеса постає в подобі старигана?
 Що намагається показати автор даним образом? (Відношення суспільства до старої людини, яка вже має певний досвід і мудрість?
Яка може чогось навчити? Адже, згідно з біблійною традицією, Бог, до якого прислухається людина, виявляє свої моральні заповіді саме через ангелів)
 – Розкрийте сенс візиту ангела? (Намагається з’ясувати моральну спроможність людей, витоки їхніх вчинків)
 – Який фінал оповідання? На що вказує автор мотивом злету ангела?
 – Як ви вважаєте: події в оповіданні реалістичні, чи фантастичні?
 5.2 Проблемне запитання - Що, на вашу думку, знищує людей? ( Людей знищує жорстокість, егоїзм, духовне роз'єднання. У них немає віри, моральних цінностей, пріоритетів. Глобальна катастрофа – це духовний занепад людства. Кінець світу письменник пов'язує із занепадом віри й моралі.)
 5.3 Заповнення таблиці на встановлення концепції твору.
 5.4 Рефлексія та оцінювання.
 6 Домашнє завдання. Написати ессе на тему « Мій ангел…» або «Мої крила»
 1. Народився Габріель Гарсія Маркес…
2. Рідні та близькі називали його…
 3. У дитинстві його виховували…
 4. Габріель отримав стипендію і почав навчання …
 5. У 1946 році він вступив у Національний університет Колумбії на…
 6. Перше оповідання Гарсії Маркеса було опубліковане …
 7. У 1951 р. вийшла повість …
 8. Наскрізна тема творчості…
9. Нобелівську премію з літератури Маркесу було присуджено…
 10. «Тільки зараз я зрозумів, що всі вірші, які я написав, були присвячені Вам….» «Чума» «Портрет Доріана Грея» «Старий і море» «Стариган із крилами» Людина і краса. Людина і здоров҆я. Людина і професія. Людина і … «Чума» «Портрет Доріана Грея» «Старий і море» «Стариган із крилами» Людина і краса. Людина і здоров҆я. Людина і професія. Людина і … Завдання № 1 На протязі уроку, узагальнивши всю одержану інформацію, сформувати концепцію твору «Стариган із крилами», Завдання № 2 Підготувати відповідь на проблемне запитання: - Що, на вашу думку, знищує людей? Завдання № 1 На протязі уроку, узагальнивши всю одержану інформацію, сформувати концепцію твору «Стариган із крилами», Завдання № 2 Підготувати відповідь на проблемне запитання: - Що, на вашу думку, знищує людей?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Тематичні тестові завдання. Морфологія.

Морфологія.   Варіант № 1          1. Правильно узгоджено  прикметник з і менником   А. широка степ Б. нестерпна біль В. оптова пр...